Hranice ve vztahu pracovník v pomáhající profesi a klient
Akreditace č. 2021/0150-SP/PC/PP
Cílem kurzu Hranice ve vztahu pracovník v pomáhající profesi a klient je prohloubení rozhledu v dané problematice, tedy v základních principech a pravidlech vědomé práce s hranicemi ve vztahu ke klientům. Absolvent si prohloubí přehled o svých potřebách a vlastním sebepoznání a jeho důležitosti při nastavení a udržení hranic. Tomu napomohou časté příklady a kazuistiky z praxe, na kterých si také prohloubí znalosti o nebezpečí syndromu pomocníka a syndromu vyhoření, rizicích které dobře nastavené hranice eliminují. Výukové metody a prostředky jsou přizpůsobovány konkrétní skupině pracovníků, která je školena. Frontální výuka a řízená diskuze je doplněna nácvikem modelových situací – studenti si přehrávají modelové problémové situace s možností videonahrávek s následným rozborem a osvojují si lektorem představené postupy a dovednosti. Podstatná část kurzu je zaměřena na danou problematiku z pohledu transakční analýzy, obranných komunikačních systému dle Virginie Satirové a také na limity klientů, kontext vzájemné spolupráce i rolí, které pracovník v daném kontextu zaujímá. Nechybí ani závěrečná společná reflexe pochopeného a uchopeného výstupu sdílené problematiky pro další práci.
Podmínkou pro absolvování tohoto kurzu je účast na Úvodu do problematiky hranic ve vztahu pracovník v pomáhající profesi a klient.
Profil účastníka:
Cílem kurzu Hranice ve vztahu pracovník v pomáhající profesi a klient je prohloubení rozhledu v dané problematice, tedy v základních principech a pravidlech vědomé práce s hranicemi ve vztahu ke klientům. Absolvent si prohloubí přehled o svých potřebách a vlastním sebepoznání a jeho důležitosti při nastavení a udržení hranic. Tomu napomohou časté příklady a kazuistiky z praxe, na kterých si také prohloubí znalosti o nebezpečí syndromu pomocníka a syndromu vyhoření, rizicích které dobře nastavené hranice eliminují. Výukové metody a prostředky jsou přizpůsobovány konkrétní skupině pracovníků, která je školena. Frontální výuka a řízená diskuze je doplněna nácvikem modelových situací – studenti si přehrávají modelové problémové situace s možností videonahrávek s následným rozborem a osvojují si lektorem představené postupy a dovednosti. Podstatná část kurzu je zaměřena na danou problematiku z pohledu transakční analýzy, obranných komunikačních systému dle Virginie Satirové a také na limity klientů, kontext vzájemné spolupráce i rolí, které pracovník v daném kontextu zaujímá. Nechybí ani závěrečná společná reflexe pochopeného a uchopeného výstupu sdílené problematiky pro další práci.